Werving & Selectie

 

Het komt regelmatig voor dat bedrijven een wervings- en selectieproces onderschatten. Personeel werven is een tijdrovende klus en een vak apart. Terwijl u zich bezighoudt met ondernemen, screenen wij cv’s en gaan aan de slag met een uitgebreide werving en selectie procedure. De kandidaten die we voorstellen sluiten niet alleen aan bij uw vacature, maar ook bij uw bedrijfscultuur.

Hoe werkt het?

 

U heeft een vacature, en nu? In vogelvlucht…

Wij stellen het functieprofiel op

Op basis van uw input en organisatiecultuur.

Wij zetten de vacature uit

Eigen website, vacaturebanken en Social media.

Wij gaan daarna niet wachten op reacties!

We benaderen juist ook werkende kandidaten.

Wij raadplegen dagelijks wisselende CV databases

Betaalde accounts en eigen netwerk.

Passende kandidaten worden uitgenodigd voor een kennismaking

De vacature en geschiktheid worden besproken.

De beste kandidaten worden voorgesteld

U ontvangt een uitgebreid persoonlijk profiel.

Enthousiast over onze selectie?

Dan plannen we de kennismakingsgesprekken voor u in.

U selecteert uw favoriete kandidaat/kandidaten

Wij zorgen voor terugkoppeling richting overige kandidaten.

U gaat een dienstverband aan met de beste kandidaat

Wij sturen een (vooraf besproken) factuur voor onze dienstverlening.

Niet tevreden met het aanbod?

U ontvangt van ons geen factuur – No cure No pay!

Waarom uitbesteden?

 
De werving van de juiste medewerkers is een proces dat niet onderschat mag worden. Het is tijdrovend, vereist de nodige ingangen en kennis van de markt en kan er niet “maar even bij gedaan” worden. Uw medewerkers zijn tenslotte uw meest waardevolle ‘bezit’ en de succesfactor van uw bedrijf. Zeker in de huidige markt waar in veel sectoren een groeiend tekort aan vakmensen ontstaat.
Veel van onze klanten zetten hun vacatures ook zelf uit en vaak vragen zij zich af waarom de kandidaten die wij aanbieden niet bij henzelf reageren. Dit komt voornamelijk doordat wij niet afwachten op sollicitaties. Wij zoeken de mensen zelf op en benaderen hen via Social media, linkedin, via ons eigen netwerk etc. Deze mensen zijn niet altijd direct op zoek, maar zodra wij hen de juiste vragen stellen, blijkt vaak dat ze onbewust wel toe zijn aan een nieuwe uitdaging. Deze aanpak is arbeidsintensief maar onderscheidt ons van veel andere bureaus. Vacatures online gooien, kan iedereen. Recruitment is een vak.

Wat kost Werving & Selectie?

 
De werving van een nieuwe medewerker kost geld. Helaas, het is niet anders. Echter bij het maken van de juiste keuzes verdiend u deze kosten snel terug. Zet u zelf een campagne op? Dan betaalt u voor het plaatsen van advertenties in de krant, op vacaturebanken etc. De prijzen van deze advertenties zijn niet kinderachtig en de eerste € 1500,- bent u snel kwijt. En dan, succes verzekerd? Zeker niet, een paar weken van wachten en hopen breekt aan. Afgezien van een beetje marketing bent u de € 1500,- dus kwijt wanneer u niet de juiste kandidaten vindt.
Besteedt u de werving uit aan professionals dan bespaart u ook veel geld door tijd. U spendeert uw waardevolle uren niet aan het lezen van cv’s, het uitnodigen/afwijzen van kandidaten, het voeren van tegenvallende gesprekken etc.
Bij ons krijgt u een gefilterde selectie met de best beschikbare kandidaten. We begeleiden het hele proces, kunnen u adviseren welke keuzes wel of juist niet te maken en u betaalt pas na invulling van de vacature. Niet geleverd is dus gewoon geen factuur.
Benieuwd naar de mogelijkheden en onze werkwijze? We leren uw organisatie en personeelsbehoefte graag kennen.

Toch liever zelf werven?

 
Natuurlijk kunt u ervoor kiezen om zelf uw nieuwe medewerkers te werven. En omdat wij de kinderachtigste niet zijn, helpen we u hier graag een beetje bij met een aantal tips.
1. Zorg voor een goede en volledige functietitel
Op deze manier valt u op en bereikt u de juiste doelgroep
2. Stel een volledig functieprofiel op met een duidelijke structuur
Beschrijving organisatie (cultuur), functie-eisen, opleidingen, verantwoordelijkheden, salarisindicatie etc.
3. Zorg voor een aantrekkelijk vacature/advertentie
Trek de aandacht van werkzoekenden met een vertrouwde en frisse uitstraling
4. Kijk in uw eigen netwerk en maak bekend dat u zoekt
Denk hierbij aan oud collega’s, huidige medewerkers, familie, vrienden, studiegenoten.
5. Adverteer online
Gebruik Social media als Facebook, Twitter en LinkedIn voor een snel en groot bereik
6. Voer gesprekken met 2 personen
De ene persoon voert het gesprek, de tweede kan aanvullen maar ook op zaken letten als lichaamstaal
7. Laat de kandidaten een dag of dagdeel meelopen
Aftasting naar wel of geen feeling/klik met bedrijf, werkzaamheden en nieuwe collega’s
Succes gewenst met het vinden de perfecte kandidaat! Komt u er uiteindelijk toch niet uit. Wij zoeken graag met u mee.

WIJ WERKEN VOOR