Medewerkers

 

Fijne collega, super dat je bij ons werkt, hier zijn we je zeer dankbaar voor. Hopelijk zit je goed op je plek! Mocht dit overigens niet zo zijn, schroom dan niet om aan de bel te trekken hè! Eventuele problemen lossen we natuurlijk graag voor je op!

Ditzelfde geldt voor onduidelijkheden. Vandaar dat we deze pagina hebben ingericht om jou te voorzien van relevante informatie m.b.t. jouw dienstverband. Heb je een vraag welke je hier niet beantwoord ziet? We hebben ook nog even een “veelgestelde vragen” sectie voor je ingericht. Uiteraard ben je ook van harte welkom met ons te bellen of een mailtje te sturen. Waar jij de voorkeur maar aan geeft!

Graag gedaan!

Jouw personeelsafdeling!

 

Naar veelgestelde vragen

NBBU Cao

 
De Personeelsafdeling is lid van de NBBU en volgt ook deze CAO. Wat betekent dit nu voor jou?

Elk NBBU-lid wordt getoetst op vakkennis, juiste toepassing van de NBBU Cao, kwaliteit van de administratieve organisatie en op kennis en juiste toepassing van de wetgeving. Voldoen aan de NEN-4400-1 norm is hierbij verplicht. Je bent dus verzekerd van een eerlijke beloning en juiste toepassing van de inlenersbeloning. Dit betekent dat je als ‘uitzendkracht’ net zo goed beloond wordt als medewerkers die bij jouw opdrachtgever in vaste dienst zijn.

Kennis

Alle medewerkers van De Personeelsafdeling zijn goed opgeleid en kunnen jou volledig informeren over Cao bepalingen en bijvoorbeeld veiligheidsregels. Voor gespecialiseerde vragen op gebied van Cao bepalingen uit jouw (inleners) Cao, arbeidsrechtelijke vraagstukken en (sociale) wet- en regelgeving schakelen wij indien nodig de specialisten van de NBBU in.
Benieuwd wat er in de NBBU cao dan allemaal geregeld is? De uitgebreide versie vind je hier.

StiPP pensioen

 
Helaas, niet iedereen heeft op tijd een zak met Bitcoins gekocht. De meeste van ons zijn dus toch afhankelijk van een goede pensioenregeling. Gelukkig is dit bij De Personeelsafdeling goed geregeld. Wij zijn als uitzendbureau namelijk aangesloten bij Stichting Pensioenfonds voor Personeelsdiensten, afgekort StiPP. Dit is de verplichte pensioenregeling voor iedereen die werkt in de branche voor personeelsdiensten. Binnen de pensioenregeling van StiPP krijg je als werknemer te maken met twee verschillende soorten pensioenregelingen: de Basis- en de Plusregeling.

Ben je 21 jaar of ouder en heb je 26 weken voor ons gewerkt? Dan start je met de basisregeling. Een wel prachtige flyer met uitleg over de basisregeling vind je hier.

Werkt je langer dan 78 weken voor ons? Dan ga je over naar de plusregeling. Uiteraard is daar ook een uitleg van, deze vind je dan weer hier.

Betaaldata

 
De Personeelsafdeling biedt de mogelijkheid om wekelijks, 4-wekelijks, of maandelijks uitbetaald te krijgen. In het Engels noemen ze dit overigens “payday”. Klinkt stoer, heb je verder niks aan. Slechts ter info dus.

Wekelijkse verloning vindt bij ons altijd op de woensdag plaats. Jouw salaris zal dan uiterlijk donderdags zijn bijgeschreven. De data voor de 4-wekelijkse en maandelijkse verloning hebben we (voor de liefhebbers) toch even op een rijtje gezet. Klik vooral hier wanneer je deze data graag wilt zien.

Uiteraard zijn we voor correcte uitvoering wel afhankelijk van tijdige aanlevering van de uren.

Uitleg loonstrook

 
Heb je vragen over jouw loonstrook? Daar helpen we je natuurlijk graag mee. We hebben daarom een handig een PDF-je gefixed met een uitleg over de opbouw van jouw loonstrook. Even bekijken? Klik dan hier.

Je bent natuurlijk ook van harte welkom om jouw vragen telefonisch te stellen op 0528-287406 of door een mailtje te sturen naar salaris@depersoneelsafdeling.nl. Kiest u maar…

Och heden, ik ben ziek

 
Helaas, iedereen kan eens worden getroffen door gezondheidsproblemen en dus tijdelijk niet in staat zijn om te werken. Mocht het jou overkomen, hoe gaan wij hier dan mee om?

De Personeelsafdeling is eigenrisicodrager voor de Ziektewet. NLG Arbo draagt, in opdracht van De Personeelsafdeling, zorg voor de uitvoering van alle wettelijke verplichtingen die voortvloeien uit het eigenrisicodragerschap Ziektewet. De Personeelsafdeling heeft NLG Arbo aangesteld om zorg te dragen voor de verzuimadministratie, claimbeoordeling ziektewet, re-integratie naar werk en vaststelling dagloon. De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) wordt te allen tijde gerespecteerd. NLG Arbo laat zich in de begeleiding, claimbeoordeling en re-integratie waar nodig ondersteunen door een arbodienst.

Wijze van ziekmelding
Als je jezelf door ziekte en/of een ongeval niet in staat acht om te werken, dan meld je dit voor aanvang van de normale werktijd bij de direct leidinggevende van de inlener. Ook dien je dit dezelfde dag voor 09.30 uur te melden bij De Personeelsafdeling. Je moet je persoonlijk telefonisch ziek te melden, alleen in uiterste noodzaak mag de ziekmelding door iemand anders worden gedaan. Niet persoonlijke ziekmeldingen worden niet geaccepteerd, tenzij daarvoor goede redenen zijn.

Een ziekmelding kan gedaan worden door te bellen naar 0528 – 287406. Dit kan dus niet door SMS, WhatsApp of een mailtje.
De aanvraag van jouw ziektewet uitkering wordt in gang gezet vanaf het moment van de ziektemelding aan De Personeelsafdeling, dus niet vanaf de melding aan de inlener!

Ben je weer beter? Ook dit dien je ons even te laten weten. Een te laat verrichte herstelmelding kan namelijk een boete van het UWV tot gevolg hebben! Dat zou toch wel een beetje zonde zijn.

Vakantie gepland?

 
Ben je na een periode van noeste arbeid toe aan een welverdiende vakantie en wil je hiervoor betaalde vakantiedagen opnemen? Stuur dan tijdig een email naar uren@depersoneelsafdeling.nl met de vermelding van het aantal uren/dagen dat je op wilt nemen en tijdens welke periode je dit graag wilt doen. Zorgen wij ervoor dat je je niet druk hoeft te maken over de prijzen van de lokale cocktailbar!

Fijne vakantie!