Veel gestelde vragen

 
Wordt jouw vraag niet beantwoord? Stuur dan rustig een mailtje of bel ons even. We staan je graag te woord!
Ik wil me graag laten inschrijven, hoe doe ik dit?
Inschrijven kan via de website of bij onze vestiging in Hoogeveen. Je neemt dan je CV en een geldig legitimatiebewijs mee. Maak bij voorkeur wel een telefonische afspraak, zodoende weten we zeker dat we genoeg tijd voor je hebben.
Hoe werkt het wanneer ik als uitzendkracht aan de slag ga?
Dit leggen we graag persoonlijk aan je uit wanneer we een leuke baan voor je gevonden hebben. Een aantal zaken is namelijk afhankelijk van de branche en inlener waar je aan het werk gaat.
Hoe geef ik mijn gewerkte uren door?
Dit is mede afhankelijk van de afspraken tussen de inlener en De Personeelsafdeling. De mogelijkheden die wij hierin bieden zijn middels fysieke urenbriefjes, via een online portaal of via onze uren – App op je mobiele telefoon.
Wanneer ontvang ik mijn salaris?
Afhankelijk van onderlinge afspraken ontvang je jouw salaris wekelijks, 4 wekelijks op de woensdag of maandelijks op de 10e of 26e van iedere maand.
Wanneer ontvang ik mijn loonstrookje?
Je ontvangt jouw loonstrookje iedere zondag in de week van jouw laatste verloning. Een uitgebreide uitleg van jouw loonstrookje vind hier.
Ziek melden
Ben je onverhoopt ziek geworden? Dan breng je jouw werkgever voor aanvang werktijd èn De Personeelsafdeling voor 09.30 uur telefonisch op de hoogte. Meld je je niet tijdig ziek, dan kan dit gevolgen hebben voor jouw ziektewet uitkering. Op de dag dat je je ziekgemeld hebt, zul je telefonisch benaderd worden door NLG Arbo. Zij voeren de ziektebegeleiding voor ons uit en zullen indien nodig een bedrijfsarts inschakelen.
Beter melden
Een dag voordat je begint met werken, meld je je bij jouw werkgever en De Personeelsafdeling weer beter.
Wanneer wordt mijn vakantiegeld uitbetaald?
Het vakantiegeld wordt jaarlijks in de laatste week van mei uitbetaald.
Kan ik mijn vakantiegeld ook eerder uit laten betalen?
Helaas kunnen wij het vakantiegeld niet eerder uitbetalen dan de laatste week van mei van ieder jaar. Mocht je bij De Personeelsafdeling uit dienst treden, dan zullen wij jouw vakantiegeld en overige reserveringen binnen 6 weken na einde dienstverband uitbetalen.
Wat zijn reserveringen?
Als medewerker van De Personeelsafdeling spaar je een deel van jouw salaris voor vakantiedagen, kort verzuim en vakantiegeld. Het vakantiegeld krijg je elk jaar in mei automatisch op jouw rekening gestort. De openstaande reserveringen voor vakantiedagen en kort verzuim krijg je op verzoek uitbetaald.
Hoe neem ik een (doorbetaalde) vrije dag op?
Voor vakantie of een vrije dag kun je opgebouwde vakantiedagen opnemen. Na akkoord van jouw (feitelijk) werkgever, mail je naar salaris@depersoneelsafdeling.nl in welke periode en hoeveel vakantiedagen je op wilt nemen. Als er nog geen reserveringen zijn opgebouwd of je hebt deze al opgebruikt, dan kun je enkel onbetaald verlof opnemen.
Hoeveel reserveringen heb ik opgebouwd?
De opgebouwde reserveringen staan op het loonstrookje vermeld. Een uitgebreide uitleg van jouw loonstrookje vind je hier.
Wanneer krijg ik mijn jaaropgave?
Ieder jaar in februari worden de jaaropgaven van het voorgaande jaar verstrekt. Bewaar deze goed, deze heb je nodig voor het invullen van jouw aangifte formulier voor de belastingdienst.
Bouw ik ook pensioen op?
Als NEN gecertificeerd uitzendbureau is De Personeelsafdeling verplicht aangesloten bij het pensioenfonds STIPP. Voor meer informatie over dit pensioenfonds verwijzen wij je graag naar onze STIPP brochure over de basisregeling of de plusregeling. Aansluiting bij een bedrijfstakpensioenfonds is onder bepaalde voorwaarden ook mogelijk. Dit hangt af van de sector waarin je werkzaam bent. Hiervoor kun je het best telefonisch contact met ons opnemen.